עצות לפוחדים מטיסה


By Katie Jackson | Fox News

אתם יודעים שיש המון עצות שעוזרים למי שמתמודד עם פחד מטיסה, הנה 8 דרכים שפורסמו על ידי קייטי ג'קסון, שאין לי מושג מי היא, אבל מצאתי שם כמה רעיונות טובים ובעיקר נושאים שעוליים לא מעט. כמו שתראו בהערותיי המופיעות בסגול, אני לא תמיד מסכים עם ההמלצות האלו. יש גם כמה קישורים הרלוונטים לכתוב.

קישור למאמר המקורי בתחתית המאמר.

גם בעלי מטוסים פרטיים אינם חסינים מפני פחד טיסה

אומרים שבן אפלק נאבק בפחד מטיסה מאז שהיה ילד, כאשר מטוס שהיה בו הוכה בברק.

סנדרה בולוק סיפרה לניו יורק טיימס כי אחת הסיבות שקיבלה את התפקיד הראשי בסרט Gravity היא משום שזו היתה דרכו של היקום לומר לה שהיא צריכה להתמודד עם הפחד שלה.

ולעומת ארתה פרנקלין, שהלכה לעולמה כאשר מעולם לא הופיעה בערים גדולות מסוימות, משום שהופעה בהן היתה כרוכה בטיסה, היו לא מעט מפורסמים אחרים שניצחו את פחד הטיסה – לפחות באופן כלשהו.

בילי בוב תורנטון, למשל, טען כי הוא לא חשש לטוס בראיון ל Mr. Showbiz: "אין לי חשש לטוס", אמר השחקן. "יש לי רק חשש להתרסק".

המכון הלאומי לבריאות הנפש מעריך כי 2.5 עד 6.5 אחוזים של האמריקאים סובלים מפחד טיסה (aviophobia), אבל אולי הדרך הטובה ביותר להתגבר על פחד זה היא להכיר את העובדות. על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים האמריקאי (National Highway Traffic Safety Administration), 37,133 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2017. לעומת זה, Aviation Safety Network דיווח כי בשנת 2017, שהיתה השנה הבטוחה ביותר עבור טיסה מסחרית בהיסטוריה, לא היו אבדות בכלל בין נוסעי המטוסים בחברות התעופה בעולם. ובכל זאת, עם התרסקות אוקטובר של Lion Air האינדונזית, שבה נהרגו כל 189 יושבי המטוס, קשה לרבים להיות לגמרי רגועים.

הערכות מרחיבות יותר על היקף התופעה של פחד מטיסה – אפשר לקרוא כאן – ההיקף הוא עצום.

אבל למרות החרדה, יש לא מעט דרכים לנהל את הפחד, ואפילו לשלוט בו.

1. חפש תמונות נופש בטלפון שלך

חרדתה של אמילי ברוקוויי היתה חמורה כל כך, וכללה התקפי פאניקה בעת טיסה.

"הפחד שלי מהטיסה התחיל לפני 12 שנה לאחר שלפני נחיתה המטוס התרומם שוב", אומרת מייסדת שותפה של אפליקציית הנסיעות Noken. "השינוי הפתאומי מנחיתה רגועה, לנסיקה דרמטית כאשר המסלול כבר נראה לעין היה מטלטל. מובן שהטייס לא יכול היה להודיע ​​מיד, ולכן נשארנו בפאניקה, תוהים למה לא נחתנו ".

מה שאמילי מתארת היא "הליכה סביב", או נחיתה שמופסקת והמטוס עושה עוד סיבוב. כתבתי על זה כאן

דבר אחד שעוזר כיום לברוקוויי, שטסה כ -36 פעמים בשנה, הוא להתבונן בתצלומי חופשה מהעבר בטלפון שלה . "הם מזכירים לי למה כדאי לעבור את החרדה של טיסה."

אני מסכים מאד שמחשבה על אחרי הטיסה היא אחד מהאמצעים היעילים להתמודד עם פחד הטיסה, בעיקר כשאתם כבר על המטוס. במקום לחושב על הטיסה, חשבו על ה"אחרי". נסו להתחבר לדבר מדליק שיקרה אחרי הטיסה, מקום נהדר, חזרה הביתה, נוף, אירוע או כל מחשבה שעוזרת לכם לחשוב על הטיסה כאמצעי להגשים משהו נהדר ולא כאיום. תמונות בטלפון הן כמובן אצעי באותו כיוון, לחשוב על דברים טובים.

2. להשקיע בתכנית הכוללת טיסה או שיעורים פרטיים

כאשר כריסטיאן ליל בן השש היה מבועת מטיסה, הוא סירב לצאת לחופשות משפחתיות, הוריו רשמו אותו ל"טיפול בטיסה", וליל נזכר בטיסה במטוס קטן בעל ארבעה מושבים עם המטפל, אמו וטייסו.

"לא לגמרי התגברתי על זה, אבל הפחד התחיל להשתפר לאחר הטיפול", אומר ליל, רואה חשבון, אשר טס כיום כ-30 פעמים בשנה.

אבל טיפול באמצעות טיסה אינו זול. לדוגמה, טיפול הכולל שעתיים של טיסה וייעוץ עולה 595 $ במקום אחד, או 795$ בתכנית אחרת. לחברת התעופה וירג'ין אטלנטיק אפילו יש קורס המקנה תעודה חתומה על ידי סר ריצ'רד ברנסון.

אם אתה לא יכול להרשות לעצמך את כל התכנית, נסה טיסות היכרות, אומר ברני ברנס, מייסד B2 תעופה. "בעוד שקורס טיס מלא יכול לעלות אלפי דולרים, יש טיסות היכרות כמעט בכל שדה תעופה שבו אתה יכול ללמוד לטוס." שלושים דקות של טיסה יעלו רק 50 עד 100 דולר.

אני ממש לא בטוח שהכיוון הזה עובד; יש קשר רופף מאד בין טיסה במטוס קל לבין מטוס נוסעים. טיסה במטוס קל היא לא ממש בטוחה והכלל היסודי של "אפס נקודות כשל יחידות" אינו מתקיים במטוסים קלים. אם כבר – אז אימון או התנסות במדמה טיסה – סימולטור. 

3. להעמיד פנים שאתה מפליג בסירה (אבל לא הפלגת שתייה)

"יש גלים על המים והסירה מתנדנדת, עולה ויורדת", מסביר בוב סיידל, טייס ומנכ"ל חברת "אלריון". "מטוסים מתנהגים באותה מידה, רוכבים על גלי אוויר בלתי נראים". בכל שנות הטיסה שלו, סיגל אומר שהסבר זה "עובד פלאים". ואף על פי שהוא מודה שההסבר עובד בעיקר למי שתדלק עם קצת ג'ין וחתיכת ליים, הוא מציע לשתות בצורה אחראית.

טוב, אני מאד בעד מחשבות אחרות, בודאי כשהמטוס מיטלטל. הסברתי את נושא המערבולות במאמר הזה, ואני מתחבר מאד להסבר הפשוט של סיידל. לגבי שתייה – אני קצת פחות מסכים. אלכוהול עלול דווקא להחמיר את ההרגשה הרעה. היזהרו בצריכת אלכוהול בטיסה.

4. יצירת טקס מרגיע בעת פחד

לאמילי ברוקוויי יש רשימת שירים מיוחדת שמעלים אצלה זיכרונות מאושרים.

כריסטיאן ליל תמיד טופח על המטוס למזל טוב בעת העלייה למטוס.

כשהייתי טייס F16 הייתי בועט בגלגל הימני כל פעם שהייתי עושה את הסיבוב סביב המטוס לפני הטיסה… כנראה זה עבד ומעולם ב 26 שנותיי כטייס קרב לא חוויתי תאונה.

לורן ג'ולף מאפשרת לעצמה 30 שניות של פאניקה, אבל מיד לאחר מכן מכריחה את עצמה להתמסר ל 30 שניות של נשימות עמוקות וארוכות ומרגיעה את כתפיה. היא גם תמיד מסתכלת באפליקציית FlightRadar24.

"על מפת העולם רואים כל מטוס שנמצא באוויר. בדרך כלל יש יותר מ -10,000 מטוסים באוויר כשאני בודקת, וזה עוזר לי להכניס את המחשבות לפרופורציה…", אומר בלוגר הנסיעות לורן. "יש כל כך הרבה מטוסים בשמים, סביר להניח שנוסעים רבים מהם מבועתים כמוני מטיסה, ולאף אחד מהם לא קורה כלום…"

טקסים זה דבר מאד חשוב. אפילו השועל בספר "הנסיך הקטן" מדבר על זה. קראו את מה הוא אומר כאן.

באמצעות דברים שאנו מורגלים אליהם אנחנו יכולים להתחבר במחשבתנו למקום אחר, זמן אחר ומצב נפשי רגוע יותר. 

עבור ילדים שפוחדים מטיסה אני ממליץ גם להביא "חתיכת בית" לטיסה, עוד עצות בנושא ילדים במאמר שלי כאן 

5. קחו תרופה, או לפחות, מרשם לתרופת הרגעה

רגע, לפני שמתחילים. אני ממש לא מחסידי התרופות. אם אין ברירה ואתם חייבים להעזר בתרופות, אני ממליץ על:

1. התייעצו עם רופא! 

2. לעולם אל תקחו תרופה שמוציאה אתכם מהעניינים. היו מסוגלים לחזור לתפקוד. זה חשוב!

3. אני מאמין שברוב המכריע של המקרים ניתן להתגבר על פחד הטיסה ללא תרופות.

תרופות. עם או בלי מרשם, השימוש בהן בטיסה חייב לבוא כמוצא אחרון ורק לאחר התייעצות עם רופא
תרופות. עם או בלי מרשם, השימוש בהן בטיסה חייב לבוא כמוצא אחרון ורק לאחר התייעצות עם רופא

ועכשיו, חזרה למאמר…

לאחר שבילה שנתיים של נסיעות ברכבת של 24 שעות מוושינגטון לפלורידה כדי לבקר את המשפחה, הבינה נאדין וייט שחששותיה מפני טיסה גורמות לה לא להתנהג באופן מעשי.

ראשית, ניסתה וייט, רופאת הילדים (שהיא גם בלוגרית הנסיעות של The Sophisticated Life), להתמודד עם פחד הטיסה בעזרת כוס יין ובנדריל (תרופת הרגעה) [אבוי לי – אלכוהול ותרופות. זו רופאה???] כדי להרגיע את עצביה במטוסים. כאשר זה לא עבד, היא עברה לצרוך Xanax – שמוכרת כמרשם הפופולרי ביותר בשימוש להתמודדות עם חרדה קשה. וייט ממליצה לנסות תכניות של סימולציה בטיסה תחילה, ולאחר מכן לשאול את הרופא לגבי תרופות אם משהו אחר לא עובד.

טוב, אני מתחבר למה שהרופאה ממליצה רק בחלק האחרון. אפשר לנסות סימולציה בטיסה…

6. העזרו בטכנולוגיה

טארה אן היא בדרך כלל שמחוברת לטלפון עד הרגע האחרון לפני ההמראה.

אפליקציית לטוס ללא פחד, חבר נאמן בטיסה
אפליקציית לטוס ללא פחד, חבר נאמן בטיסה

כאשר חייבים לעבור למצב טיסה והיא לא יכולה להסיח את דעתה בשיחה, טארה משתמשת באפליקציית ה- Headspace.

חברות תעופה מסוימות גם מנסות להציע פתרונות להרגעת הנוסעים.

למשל, בחברת יונייטד, תכנית הבידור בטיסה כוללת תכניות מרגיעות על המסך הכוללות תמונה ושמע להרגעה

לא הייתי קורא לזה טכנולוגיה, אלא יותר ידע. כל מיני פיתוחים, כמו האפליקציה שלי, או תכניות במערכת הבידור של המטוס יכולות לעזור מאד להעביר טיסה. באמצעות כל אלו מקבלים מידע רלוונטי ומרגיע בזמן הטיסה.

7. למד על אוירודינמיקה

"מבועת עד מוות", ג'פרי וייל מתאר את פחדו בעבר מפני ההמראות. "זה נראה לי בלתי אפשרי שהדבר הענק הזה יכול לטוס באוויר", אומר ג 'פרי.

מה שבאמת עזר לווייל, שעכשיו טס 100 פעמים בשנה, אחרי יותר מ -15 שנים של פחד לטוס, הוא ללמוד על אווירודינמיקה. "עם העיצוב של הכנפיים והמהירות הדרושה, המטוס יכול להמריא", מסביר וייל.

צודק מאד – ידע הוא כח!!!

מעוניינין לדעת איך המטוס מחזיק את עצמו באוויר? הסתכלו בסרטון הזה

הסתכל על צוות הדיילים

במערבולת, הדיילים נראים על אנושיים. איכשהו, הם יכולים להישאר רגועים, ויכולים כנראה להשלים הגשת ארוחת ערב, למרות חוסר יציבות והתהפכות הבטן. אז הביטו בהם במקום בנוסע המבועת שלידכם, המפרק את משענות הידיים שלו מרוב פחד.

הדיילות והדיילים טסים לפרנסתם, וכנראה יודעים יותר על המצב מאשר על כל אחד חוץ מהטייס.

מדוייק.

יש המון מידע שעוזר להתמודד. לחצו והצטרפו: פחד טיסה – איך מתגברים עליו – לא רק וובינר!

קישור למאמר המקורי כאן.