בגיל שמונה ידע אלון פרג שיוכל להיות כל מיני דברים כשיהיה גדול, אבל טייס – הוא לא יהיה. הוא ידע זאת בוודאות, כי איש מבוגר עם חלוק לבן, אופטומיטריסט מדופלם מגבעתיים, אמר לו באופן מפורש: ״אתה לא תהיה טייס!״ מדהים לדעת עד כמה חזקה השפעתו של מסר שקיבלת בגיל צעיר נראית כעובדה מוגמרת.
ארבעים שנה לאחר אותה בדיקת עיניים, כשפרש מהשירות הצבאי כטייס קרבי, נאום הפרידה שלו נושא כותרת שהייתה ונכונה גם לצמתים רבים בהמשך דרכו הצבאית: ״כנגד כל הסיכויים.״סיפור דרכו העקלקלה בקורס טיס של חיל האוויר מתאר מזווית אישית מאוד את המסלול הארוך בדרך אל הכנפיים, שלבסוף סיים אותו ממש כנגד כל הסיכויים.
אלון פרג שירת בחיל האוויר בשנים 1981-2006 כטייס סקייהוק ו- F16 וכן כקצין מטה בתפקידים שונים. לאחר פרישתו בדרגת סגן אלוף, היה קברניט בחברת אל על.
אלון פרג
בגיל שמונה ידע אלון פרג שיוכל להיות כל מיני דברים כשיהיה גדול, אבל טייס – הוא לא יהיה. הוא ידע זאת בוודאות, כי איש מבוגר עם חלוק לבן, אופטומיטריסט מדופלם מגבעתיים, אמר לו באופן מפורש: ״אתה לא תהיה טייס!״ מדהים לדעת עד כמה חזקה השפעתו של מסר שקיבלת בגיל צעיר נראית כעובדה מוגמרת.
ארבעים שנה לאחר אותה בדיקת עיניים, כשפרש מהשירות הצבאי כטייס קרבי, נאום הפרידה שלו נושא כותרת שהייתה ונכונה גם לצמתים רבים בהמשך דרכו הצבאית: ״כנגד כל הסיכויים.״סיפור דרכו העקלקלה בקורס טיס של חיל האוויר מתאר מזווית אישית מאוד את המסלול הארוך בדרך אל הכנפיים, שלבסוף סיים אותו ממש כנגד כל הסיכויים.
אלון פרג שירת בחיל האוויר בשנים 1981-2006 כטייס סקייהוק ו- F16 וכן כקצין מטה בתפקידים שונים. לאחר פרישתו בדרגת סגן אלוף, היה קברניט בחברת אל על.
למי נועד הספר?
לכל אלו שהתעופה מעניינת אותם
למיועדים לקורסים מתקדמים בצבא
לכל מי שרוצה להגשים חלומות
למי נועד הספר?
לכל אלו שהתעופה מעניינת אותם
למיועדים לקורסים מתקדמים בצבא
לכל מי שרוצה ללמוד
איך להגשים חלומות
למי נועד הספר?
לכל אלו שהתעופה מעניינת אותם
למיועדים לקורסים מתקדמים בצבא
לכל מי שרוצה ללמוד
איך להגשים חלומות
הצצה לספר
הצצה לספר
ביקורות
אלון יקר, תודה על חוויה אמיתית ששמורה לקוראי הספר ״הדרך אל הכנפיים״ ולטייסי קרב (והנווטים כמובן!!). האצתי, המראתי, טיפסתי לגובה, עשיתי לופ והמילמן, טסתי הפוך עם G בגלגול ….לא נתת לי הנחות גם בסחרור. היה קשוח, אבל בסוף נחתתי באלגנטיות בשלום. וכל זה בזכות כתיבה שיורדת לפרטים ומדייקת במילים. סיפור של חלום והגשמה.
אלון. איזה כיף היה לי! סיימתי את הספר, קראתי את כולו ברצף בהנאה רבה. תודה רבה!
עכשיו בדרך הביתה, קראתי לעדי את כל הפרק על הטכני-הנאה צרופה. כתוב מעניין וללא ספק אתה יודע לספר סיפור
סיימתי. החזרת אותי קרוב ל 60 שנה לאחור. כמו לחיות את הקורס עכשיו. מחדש. עוררת בי את החוויות המדהימות שהיו לי בחיים. מסע אתנוגרפי נדיר שכתוב בצורה ממכרת. מסתבר שדרכינו הצטלבו בעבר אבל ״מרחוק״.על מגרש המסדרים (סיימתי בקורס 86 בדרום אפריקה). נהניתי. אהבתי. את יציר כפיך.
מרתק ומרגש, כתוב נפלא! מרגע שהתיישבתי לקרוא אי אפשק היה להניח אותו והצטערתי שנגמר. ממתין להוצאתו לאור של ספר ההמשך.
ביקורות
אלון. איזה כיף היה לי! סיימתי את הספר, קראתי את כולו ברצף בהנאה רבה. תודה רבה!
אלון יקר, תודה על חוויה אמיתית ששמורה לקוראי הספר ״הדרך אל הכנפיים״ ולטייסי קרב (והנווטים כמובן!!). האצתי, המראתי, טיפסתי לגובה, עשיתי לופ והמילמן, טסתי הפוך עם G בגלגול ….לא נתת לי הנחות גם בסחרור. היה קשוח, אבל בסוף נחתתי באלגנטיות בשלום. וכל זה בזכות כתיבה שיורדת לפרטים ומדייקת במילים. סיפור של חלום והגשמה.
מרתק ומרגש, כתוב נפלא! מרגע שהתיישבתי לקרוא אי אפשק היה להניח אותו והצטערתי שנגמר. ממתין להוצאתו לאור של ספר ההמשך.
סיימתי. החזרת אותי קרוב ל 60 שנה לאחור. כמו לחיות את הקורס עכשיו. מחדש. עוררת בי את החוויות המדהימות שהיו לי בחיים. מסע אתנוגרפי נדיר שכתוב בצורה ממכרת. מסתבר שדרכינו הצטלבו בעבר אבל ״מרחוק״.על מגרש המסדרים (סיימתי בקורס 86 בדרום אפריקה). נהניתי. אהבתי. את יציר כפיך.
נולדתי וגדלתי בגבעתיים. את רוב שנותיי בצבא עשיתי כטייס קרב וכקצין מטה בחיל האוויר.
זמן מה לאחר פרישתי מצה"ל בסיום 22 שנות שירות ובדרגת סגן אלוף הצטרפתי לחברת אל על ושם טסתי 20 שנה על מטוסי הבואינג של החברה.
במשך מספר שנים כתבתי את סיפור הגעתי אל מסדר כנפיים של חיל האוויר. זה התחיל בצורך פנימי לא מוסבר להעלות על הכתב פרקים בודדים, המשיך בהשלמת הפרקים החסרים "לטובת הדורות הבאים" במשפחה, ורק לבסוף הבנתי שאני רוצה להוציא את הסיפור לאור.
מסדר כנפיים, מרץ 1981
אני מתחיל את הסיפור באופטומטריסט שמבשר לי על כך בגיל 8 שעקב היותי קצר ראיה לא אהיה טייס.
הספר מתאר את קורס הטיס אותו עשיתי ממש לא "לפי הספר" ובנוסף להצצה לקורס הטיס ולחוויות הטיסה, אפשר גם להבין עד כמה אמונות ודעות ששתולות במוחנו משפיעות עלינו.
כשאני מדבר על דרך עקלקלה אני ממש מתכוון לכך, אפילו את הסולו במטוס פוגה עשיתי ממש לא ב"טסט ראשון"
סולו ראשון בפוגה – צילום מקורי
הספר מתאים בודאי לכל אלו שתעופה מעניינת אותן.ם, למיועדים לקורסים מתקדמים בצבא, אבל לכל מי שרוצה ללמוד איך להגשים חלומות.
הספר זמין בשלב זה רק בשפה העברית ובפורמט של ספר מודפס. ניתן להשיגו בחנויות או ברכישה ישירה ממני דרך אתר זה.
מחיר הספר 88 ש"ח, משלוח בארץ 28 ש"ח (בדואר רשום) ובעניין משלוח לחו"ל נא צרו איתי קשר.
לצערי איני יכול להתחייב על מהירות המשלוח – אבל יש לי מעקב אחר כל ספר שנשלח. אם אינכם מעוניינים במשלוח – האיסוף יתואם איתי מאיזור העיר מודיעין.
מדיניות החזרות: דברו איתי אם אינכם מרוצים, והכי אשמח לקבל מכם משוב על הספר ולדעת האם לקחתם ממנו תובנות לחייכם.