שאלות ותשובות

יש לכם שאלה? שלחו לי דרך "צור קשר" ואפרסם כאן את השאלה והתשובה לחצו על ה + שליד השאלה כדי לראות את התשובה

לא!

אני נשאל שאלה זו פעמים רבות והתשובה שלי היא אחת: לא ידוע על מקרה של פגיעה במטוס עקב מכשירים אלקטרונים שהושארו פועלים.

יתרה מכך, מנהל התעופה האמריקאי, ואחריו גם זה האירופאי הודיע כבר מזמן שמכשירים שאינם משדרים יכולים להשאר פועלים בכל שלבי הטיסה. מה שנותר הוא שהמכשירים המשדרים (טלפונים וטאבלטים ניידים) צריכים להיות במצב "טיסה" ואז גם הם יכולים להשאר פועלים בכל הטיסה.

לאחרונה גם בישראל אימצו את ההקלה הזו.

שימוש במכשירים אלקטרונים בטיסה
שימוש במכשירים אלקטרונים בטיסה יכול לשפר את חוויית הנוסעים ולהנעים את הטיסה

בכך מגיע לסיומו פרק מוזר אם תרצו בתעופה, שבו התקיים איסור רק בגלל שאף אחד לא באמת בדק מה הבעיה. שהרי מכשירים אלקטרונים לא באמת מפריעים לשום דבר, אנחנו מוקפים בכאלו כל הזמן (נדון במכשירים משדרים במועד אחר). יש כאלו בחדרי ניתוח, בחדרי מחשבים ובעצם ממש בכל מקום.

אלא שבתעופה האזרחית, הפראנויה שולטת וכל מה שלא הוכח כבטוח נתפש כמסוכן.

צריך להבין: כחלק מהתפישה השלטת בתעופה המסחרית, שתאונה אינה אופציה, כל דבר הוא "אשם עד שתוכח חפותו". כך, אם תרצה להטיס חומרים מסויימים שטרם הוטסו, תזדקק לאישור מיוחד. סוללות נטענות מסוגים שונים אינן מותרות בתא הנוסעים, חלקן אינן מותרות להטסה כלל (טלפון נוט 7 למשל).

אלא שלחץ חברות התעופה והנוסעים, כמו גם חוסר ההיגיון בהנחיה הגורפת הובילו הפעם לשינוי המבורך ומעתה אפשר להמשיך לשמוע מוסיקה, לעבוד על המחשב או לשחק בטאבלט בכל שלבי הטיסה.

אבל התפישה השלטת – אשם עד שיוכח אחרת – נשארה בתוקף.

בעצם, למי שחושש מטיסה, זה דווקא טוב, שיחמירו.

Category: פחד טיסה

Load More