למות מתוך בושה – סתם

דורית (שם בדוי) יושבת במטוס אחוזת אימה,. המטוס משייט בשלווה בשמים, רוב הנוסעים סביבה מנמנמים, צופים בסרט, פותרים תשבץ או מפטפטים עם שכנם. חוץ מהפחד היא גם מלאת בושה.

דורית יודעת שהיא הולכת למות. זה יהיה מוות נורא, צלילה ארוכה של 12 קילומטר עד ההתרסקות על הקרקע. היא מדמיינת את הצרחות, את רעידות המטוס, את החפצים שיתעופפו בחלל המטוס. היא רק לא יודעת מתי זה יקרה.

וסביבה, כולם נהנים מהטיסה הנעימה.

בושה ופחד - שני החסמים לחיים נעימים

כשהמטוס נוחת בשלום בשדה היעד, דורית עדיין פוחדת, אבל יחד עם הפחד באה בושה גדולה. מה דפוק אצלי? למה רק אני הייתי בטוחה שהתנועה הקטנה שחשתי, יחד עם צלצול הפעמון בתא הנוסעים הם תחילת הצלילה אל המוות?

לטיסה הבאה, אם דורית תסכים בכלל להגיע, היא תבוא עם מטען כפול: של הפחד ושל הבושה.

את מה שיעבור עליה אחר כך אפשר רק לתאר כסיוט. מעגל קסמים זדוני, ללא מוצא.

אין מקום לבושה – פחד הטיסה נפוץ מאד!

דורית היא לא מקרה מיוחד; מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מפחד טיסה ברמות שונות. חלקם ״רק״ טס וסובל, ואחרים גם נמנעים לגמרי מטיסה.

אחד הגורמים העיקריים לכך שרוב הסובלים מפחד טיסה לא מטפלים בכך, הוא הבושה.

סטטיסטית, במטוס של דורית היו לא פחות מ 10% שמצבם דומה לשלה. אבל גם הם מתביישים בפחד שלהם, גם הם בטוחים שרק אצלם משהו לא בסדר, וגם הם נדונים לחיים בתוך מעגל הקסמים ההרסני הזה, שבו פחד הטיסה רק מתגבר.

יש לא מעט בעתים (פוביות) שממררים לאנשים את החיים. אבל בניגוד לפחד קהל, שמוגדר אחד הנפוצים, או פחד ממקקים שמתחרה עם הקודם, פחד הטיסה הוא פחד מוות! הפוחדים ממקקים לא חושבים שהמקק יהרוג אותם, אבל הפוחדים מטיסה ממש מדמיינים מוות, ובמהלך הטיסה הם נפרדים מהעולם.

בושה לא עצרה את לילך

את לילך רחמים (שמה מופיע ברשותה, כמובן) לא פגשתי מעולם, לפחות לא אישית. היא עברת את התכנית לטוס ללא פחד דרך הרשת, משיקולים שונים.

אגב, התכנית דרך הרשת במקורה נועדה לאפשר לישראלים בחו״ל להשתתף, אבל לא מעט אנשים בוחרים בה בגלל יכולת להסתתר מאחורי המסך…

לאחר הסדנא טסה לילך לזנזיבר, ואת תחושותיה אפשר לקרוא בצילום המסך.

לילך ניצחה את בושה ואת הפחד מטיסה
לילך ניצחה את הבושה ואת הפחד מטיסה

אם גם אתם חשים תופעות של פחד מטיסה, דעו לכם שאתם לגמרי לא לבד! פחד הטיסה הוא חרדה קשה מאד שמאות מיליונים בעולם חווים.

את רובם המכריע אפשר לפטור מעונשו של פחד זה. בושה יכולה לגרום לכם להפסיד כל כך הרבה חוויות, סתם!

מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר ללא התחייבות!