טיסת לוס אנג'לס, מוצאי שבת
במוצאי שבת 9 ביולי 2022 פיקדתי על טיסה 106 מלוס אנג'לס הביתה. המטוס מלא כמעט עד אפס מקום – שעת סגירת הדלתות מתקרבת.
מעט לפני סגירת הדלתות קיבלתי הודעה ממנהל השירות בטיסה, טל שפירא, שיש נוסע שפוחד מהטיסה ורוצה לרדת.
יצאתי מתא הטייס לשוחח איתו. שמו נתי. בחור מאד נחמד, מבט מבוהל והמצב היה מעבר ליכולת להתערב.
גם טל וגם אני ניסינו כמיטב יכולתנו אבל לא היה די זמן, והבחור היה מבועת וחסר יכולת להקשיב ולקלוט.
הוא ואחותו ירדו מהטיסה, ואחרי עיכוב קל להורדת מזוודותיהם – יצאנו לדרך.
—
במהלך הטיסה פניתי דרך הווטסאפ למנהל התחנה שלנו בלוס אנג'לס ודרכו יצרתי קשר עם נתי ואחותו. לא אחשוף פרטים – אבל המצוקה הייתה גדולה, והבטחתי לנתי שאעזור לו.
הבטחתי לו גם: "אם תהיה נחוש – ננצח"
הוא ענה לי: "אני נחוש".
ואכן, מיד אחרי נחיתתנו בארץ, ביום ראשון בלילה, שוחחנו בטלפון ונתתי לו הנחיות איך להשתמש באפליקציית סימפליפליי כדי לעבור את כל הקורס.
ביום שלישי (יומיים אחר כך) הוא יצר שוב קשר, אחרי שעבר את כל התהליך באפליקציה, ועם כרטיס טיסה לארץ. הוא היה עדיין מפוחד, אבל נחוש.
יכולתי לשמוע בקולו שהידע שקיבל הוסיף לו עוצמות ושעכשיו הוא הולך על כל הקופה.
שוחחנו, נתתי לו כמה דגשים.
בדרך לשדה – שוחחנו שוב, ונתתי לו עוד כמה מילים לחיזוק.
ועוד כמה כשהוא בטרמינל,
ועוד כמה כשהוא על המטוס.
מנהלת השירות בטיסה, אלה פרושנסקי, גם היא דאגה לתת את התמיכה של צוות EL AL אל על – ויצאנו לדרך.
את השאר אני משאיר לתמונות.