שאלות ותשובות

יש לכם שאלה? שלחו לי דרך "צור קשר" ואפרסם כאן את השאלה והתשובה לחצו על ה + שליד השאלה כדי לראות את התשובה

תשלומים והחזרים

מחיר התכנית 1400 ש״ח. לשמירה על מקומך, עם הרשמתך לתכנית ייגבה לפחות סך של 200 ש״ח.

אפשרויות תשלום:

1. כרטיס אשראי

2. אפליקציית ״ביט״

3. העברה בנקאית לזכות באנר אחזקות בע״מ, בנק מרכנתיל,  סניף 672,  חשבון 64483.

השלמת התשלום עד 7 ימים לפני פתיחת הסדנא.

במקרה של ביטול השתתפות עד 7 ימים לפני תחילת הסדנא יוחזר הסכום ששולם בניכוי דמי טיפול בסך 50 ש״ח.

במקרה של ביטול השתתפות אחרי מועד זה יוחזר הסכום ששולם בניכוי 200 ש״ח.

שינוי מועד הסדנא (דחייה למועד אחר) בהודעה של פחות מ 7 ימים, אפשרית רק באם המשתתף השלים את מלוא התשלום על התכנית, בכפוף לזמינות מקומות בתאריך אחר. עבור השינוי יחוייב המשתתף בסך 100 ש״ח.

לאחר השתתפות בסדנא או בחלקה לא יהיה המשתתף זכאי לכל החזר כספי.

הגעה לסדנא

מועד תחילת הסדנא מפורסם באתר ובהודעות אישיות. יש חשיבות רבה להתכנסות במועד. כניסה באיחור לסדנא מפריעה לכלל המשתתפים ולכן אתם מתבקשים להקדים ולא לאחר.

המאחרים להגיע לסדנא מעל לחצי שעה לא יורשו להיכנס ודינם כמי שביטלו או דחו השתתפותם

 

אין לי הכשרה של רופא, רוקח או מטפל כלשהו ולכן איני יכול לענות על השאלה באופן מקצועי ואחראי.

אבל בכל זאת, אעיר שתי הערות:

1. תכנית לטוס ללא פחד מבוססת על התמודדות עם הפחד, ומחייבת גיוס החומרים שלמדנו, שימוש בתובנות לפני הטיסה ובמהלכה ויצירת חוויה חיובית. תרופת או תכשיר שימנעו מכם להיות פעילים מחשבתית בטיסה לא יאפשרו לכם להפיק תועלת מהשתתפותם בתכנית שלי.

2. אם בחרתם בטיפול תרופתי, עשו זאת לאחר התייעצות עם רופא מהתחום, אל תקחו כדורים שעזרו למישהו אחר.

זו אחת השאלות החביבות עלי…
לא באמת!

ואחרי שעניתי על השאלה הזו כמה פעמים הגעתי למסקנה, שאני די בטוח בה: תכנית לטוס ללא פחד אינה מתאימה למי שזו השאלה הראשונה שאותה הוא שואל.

אני יודע שזו לא ממש הדרך הטובה ביותר "לשווק" מוצר כלשהו, אבל אני לא מוכר סחורה. באתי להשתתף איתכם במסע ולנצח את הפחד.

מי שבאמת בא כדי להתמודד ולנצח יבוא עם כמה שאלות מהותיות לפני שישאל כמה זה עולה.

הוא טועה! את החסד הענק הוא עשה לעצמו.
הוא טועה! את החסד הענק הוא עשה לעצמו.

מי שבא לנצח יקרא את מה שכתוב על התכנית ויבין שלא קונים פה השתתפות בסדנא אלא תכנית שלמה, שבמרכזה ליווי אישי שלי במסע משמעותי לחייכם.

מי שבא לנצח לא יחשוב קודם על המחיר, אלא יקפוץ למים.

בסדר, הבנתי. אבל בכל זאת – כמה עולה סדנא?

הסדנא לא עולה. אי אפשר לקנות השתתפות בסדנא.

נכון שזו סדנא כיפית ומעניינת, שמתרחשת במלון קסום ובאירוח מפנק ובאמת לא מעט רוצים לבוא אליה כדי לשמוע על טיסה, בלי שהם פוחדים. אבל הם לא יכולים.

התכנית כולה, שבה יש מפגש אישי איתי, סדנא, אפליקצייה לטלפון וליווי אישי בטלפון ובמסרונים היא זו שאפשר להצטרף אליה (אם יש מקום).

מחיר התכנית הוא 1400 ש"ח.

האם זהו מחיר גבוה עבור ניצחון על הפחד? 

האם כדי להיות במצב שבו אתם אומרים לעצמכם, וכותבים לאחרים: ניצחתי את הפחד, 1,400ש"ח זה מחיר גבוה מדי?

אחרי פגישה אחת

תוכלו לטוס ללא פחד גם אם זה יקר מדי בשבילכם

אם המחיר יקר עבורכם באמת – דברו איתי ונחשוב על מחיר מתאים. אני מתחייב שמגבלת יכולת כלכלית לא תמנע מכם להשתתף!

אפשר גם לרכוש שעת ייעוץ "אחד על אחד", אבל אני ממש מציע לכם לעבור את כל התכנית.

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות ובחינם, מלאו שאלון – הקישו על הקישור הזה

איני יודע.

יש כל כך הרבה אנשים שסובלים מפחד טיסה, ואצל רבים מהם פחד הטיסה נובע או מתקיים בסמוך לחרדה אחרת, כמו שאת מתארת. כתבתי מאמר בנושא קלאוסטרופוביה, ואת מוזמנת לקרוא אותו בקישור הזה.

התכנית שלי לא מרפאה אותך, והיא מבוססת על הקטנת החרדה הכללית הקשורה בחוסר ידע. מנסיון רב שנים למדתי שחוסר ידע מעצים פחדים קיימים, ולעמות זאת – הבנה של הסביבה ושל התופעות משפיעה מאד לטובה.

רבים מאלו שחוששים ממקומות סגורים מסכימים להיכנס למעלית; זהו שילוב של הבנת הצורך והתועלת מהשימוש במעלית, אבל ובעיקר מההבנה של איך המעלית פועלת, ידיעה של משך הזמן שצפויים לשהות שם והיכולת "לספור לאחור" עד סיום הנסיעה. כך גם בטיסה – הבנה טובה יותר של הסביבה, היכרות עם התהליכים וידיעה של השלבים השונים יסייעו לך להקטין את השפעת הפחד ממקומות סגורים.

לא מעט מהאנשים שלהם סייעתי הגיעו ממקום של חרדה אחרת, דוגמת קלאוסטופוביה, ולרובם הצלחתי לעזור, ואפילו באופן משמעותי.

אחרי שנשוחח באופן ישיר, בלי התחייבות, אוכל להגיד לך האם להערכתי יש לי אפשרות לעזור.

Category: פחד טיסה

היי אלון… סיפרה לי חברה על מישהו שטס לארצות הברית לפני 10 שנים בערך. ובנחיתה מהלחץ התפוצץ לו עור התוף ומשם לקחו אותו לבית חולים וטיפולים ובדיקות. עד היום הוא לא שומע באוזן הזו ונפגע לו הדיבור. ויש לו מכשיר שמיעה. אני יודעת שהמקרה הזה נדיר מאד. אך השאלה שלי מה יכולה להיות הסיבה שזה קרה לו.


הייתי מתחיל מלשאול את החברה אם היא מכירה את ה"מישהו" הזה או שחברה שלה סיפרה לה…

מבנה האוזן. אני לא מבין גדול בזה, אבל אפשר לראות שעור התוף ועצב השמיעה נמצאים במקומות שונים.
מבנה האוזן. אני לא מבין גדול בזה, אבל אפשר לראות שעור התוף ועצב השמיעה נמצאים במקומות שונים.

ההמשך, פיזיולוגיה ואני לא רופא ולא מומחה בפיזיולוגיה של האוזן: למיטב ידיעתי מי שנקרע לו עור התוף לא מתחרש. עור התוף הוא לא האביזר שאיתו שומעים.

אני לא מבין מה זה קשור לדיבור – איך נפגע הדיבור מפגיעה (אם הייתה) בעור התוף.
עוד מידע אפשר לקבל כאן
אבל כל אלו רק דברים שאני לא מומחה בהם:
לחץ האוויר במטוס זהה ללחץ האוויר על הר, ואפילו לא על הר מאד גבוה. משהו כמו 2000 מטר (במונחים של סקי זה לא הר גבוה בכלל) וכמו שגולשי סקי לא קורעים עור תוף בכל פעם שהם גולשים, גם נוסעים במטוס לא ייפגעו.
מה כן? אם למישהו יש בעיה קשה באוזן, והוא רגיש במיוחד לכל שינויי לחץ, אז גם בעליה על הר במכונית, גלישה בסקי ועוד פעילויות הוא בבעיה.
אם את בריאה – ואפילו גם אם קצת מצוננת, עור התוף לא צריך לעניין אותך.

Category: פחד טיסה

מספר הדלתות במטוס משתנה בין הדגמים השונים. ברוב שדות התעופה, שבהם נכנסים דרך "שרוול" – הכניסה והיציאה דרך דלת אחת. בשדות מסויימים יש שני שרוולים שמתחברים לשתי דלתות. בשדות בהם עולים במדרגות למטוס, לפעמים מתחברים דרך שתי דלתות.
אורכו של השרוול משתנה (והוא גם נפתח ונסגר כדי להתאים למרחק למטוס), לעיתים הוא שקוף ובמקומות מסויימים אטום.

כך נראה שרוול כזה:כך נראה שרוול העלייה למטוס

והנה מטוס שמתחברים אליו בשני שרוולים:

התחברות למטוס גדול משני שרוולים

וקצת כמו באוטובוס – עלייה במדרגות מקדימה ומאחור (לחיצה על הטקסט לראות תמונה)
עליה למטוס דרך מדרגות

לא!

אני נשאל שאלה זו פעמים רבות והתשובה שלי היא אחת: לא ידוע על מקרה של פגיעה במטוס עקב מכשירים אלקטרונים שהושארו פועלים.

יתרה מכך, מנהל התעופה האמריקאי, ואחריו גם זה האירופאי הודיע כבר מזמן שמכשירים שאינם משדרים יכולים להשאר פועלים בכל שלבי הטיסה. מה שנותר הוא שהמכשירים המשדרים (טלפונים וטאבלטים ניידים) צריכים להיות במצב "טיסה" ואז גם הם יכולים להשאר פועלים בכל הטיסה.

לאחרונה גם בישראל אימצו את ההקלה הזו.

שימוש במכשירים אלקטרונים בטיסה
שימוש במכשירים אלקטרונים בטיסה יכול לשפר את חוויית הנוסעים ולהנעים את הטיסה

בכך מגיע לסיומו פרק מוזר אם תרצו בתעופה, שבו התקיים איסור רק בגלל שאף אחד לא באמת בדק מה הבעיה. שהרי מכשירים אלקטרונים לא באמת מפריעים לשום דבר, אנחנו מוקפים בכאלו כל הזמן (נדון במכשירים משדרים במועד אחר). יש כאלו בחדרי ניתוח, בחדרי מחשבים ובעצם ממש בכל מקום.

אלא שבתעופה האזרחית, הפראנויה שולטת וכל מה שלא הוכח כבטוח נתפש כמסוכן.

צריך להבין: כחלק מהתפישה השלטת בתעופה המסחרית, שתאונה אינה אופציה, כל דבר הוא "אשם עד שתוכח חפותו". כך, אם תרצה להטיס חומרים מסויימים שטרם הוטסו, תזדקק לאישור מיוחד. סוללות נטענות מסוגים שונים אינן מותרות בתא הנוסעים, חלקן אינן מותרות להטסה כלל (טלפון נוט 7 למשל).

אלא שלחץ חברות התעופה והנוסעים, כמו גם חוסר ההיגיון בהנחיה הגורפת הובילו הפעם לשינוי המבורך ומעתה אפשר להמשיך לשמוע מוסיקה, לעבוד על המחשב או לשחק בטאבלט בכל שלבי הטיסה.

אבל התפישה השלטת – אשם עד שיוכח אחרת – נשארה בתוקף.

בעצם, למי שחושש מטיסה, זה דווקא טוב, שיחמירו.

Category: פחד טיסה

Load More